توصیه‌هایی برای افراد مبتلا به «افسردگی» در همه‌گیری ویروس کرونا

تجربه اضطراب و نگرانی شیوع کرونا و از طرفی در خانه ماندن، ممکن است باعث غمگینی، بی‌حوصلگی و ترس و نهایتا افسردگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، در روزهای شیوع کرونا ویروس، افراد مبتلا به «افسردگی» ممکن است در معرض آسیب‌های بیشتری باشند. اما چه نکاتی به آنها کمک خواهد کرد؟

یادتان باشد:

برای زمان خود در خانه برنامه ریزی کنید.         

اخبار و اطلاعات را از منابع موثق خبری دنبال کنید.        

در مورد حس ها و نگرانی های خود با دوستان و افراد مطلع خانواده، صحبت کنید.          

از طریق تماس تلفنی و تصویری با کسانی که دوستشان دارید در تماس باشید.         

برای انجام فعالیت های لذت بخش وقت بگذارید؛ مانند: پرورش گل، کتاب خواندن، فیلم دیدن، بازی و...     

برای جلوگیری از کاهش اعتماد به نفس، مرتب توانمندی های قبلی‌تان را به خودتان یادآوری کنید.   

تا حد امکان و متناسب با وضعیت فیزیکی خود در خانه ورزش کنید.        

در صورت امکان هر روز در حیاط منزل یا پشت بام خانه قدم بزنید.         

اگر امکان استفاده از نور آفتاب و هوای آزاد در خانه را دارید، حتما به آن پرداخته در غیر این صورت روزی 30 دقیقه پنجره های خانه را باز بگذارید.    

با دوستان، همکاران و خانواده خود گروه‌های مجازی در شبکه های اجتماعی تشکیل داده و خود را سرگرم کنید.

نظم زندگی خود را حفظ کنید. مثلا ساعت خواب، وعده های غذایی منظم و برنامه ای برای ورزش داشته باشید.     

برای هر هفته، هدف های کوچک برای خودتان تعیین کنید و برای انجام آن برنامه ریزی کنید.      

می توان از روش ذهن آگاهی استفاده کرد، و روی " اکنون" و "اینجا" تمرکز کنید. دائم فکر نکنید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد؟   

روش های تمرکز و آرام سازی را یاد بگیرید و به کار ببرید.         

گوش دادن به پادکست و یا موسیقی های آرام بخش را فراموش نکنید.    

روی مسائلی که قادر به تغییر آن نیستید، تمرکز نکنید. مثلا سرعت گسترش بیماری در کنترل شما نیست ولی شما بر انجام روش های پیشگیری کنترل دارید. 

به جنبه های مثبت مسائل توجه کنید. برای مثال اکثر افراد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا می کنند.      

مهم است که خود را سرگرم کنید و بیکار نباشید. لیستی از کارهای عقب افتاده خود تهیه کنید و بر اساس اولویت آن ها را انجام دهید.    

منبع: راهنمای کاربردی انجمن علمی روانپزشکی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *