اخبار / ستادی

ایجاد شفافیت در امور از مهمترین اهداف سازمانی هلال‌احمر است

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر در همایش ناظرین هلال تاکید کرد: مواجهه بهنگام، پاسخگویی توام با سعه صدر و شفافیت در انجام امور از مهمترین اهداف سازمانی هلال احمر است‌.

۲ ماه قبل

ایجاد شفافیت در امور از مهمترین اهداف سازمانی هلال‌احمر است

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، امیر فراتی در همایش ناظرین هلال درباره بروز تخلفات احتمالی در هلال احمر گفت: ارائه هشدار نظارتی با رویکرد اصلاحی از اقدامات اولیه و مهمترین سیاست اجرایی این اداره کل است.

وی با بیان اینکه موضوع تشویق در ارزیابی عملکرد مغفول مانده است افزود: برای نخستین بار و به شکل ویژه، آیین نامه اجرایی بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر مبتنی بر رسالت این نهاد مردمی، در حال تهیه و تدوین است.

فرآیندهای سازمانی عامل بیش از  ۷۰ درصد تخلفات افراد را شامل می شود

نماینده رئیس جمعیت و مدیر دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر  نیز در این همایش با اشاره به ضرورت بحث بازرسی با نگرش تلفیقی و گزارش‌دهی اداری در تخلفات اداری، گفت: برای ارزیابی عملکرد ابتدا باید عملکردها را شناخت و برای شناخت عملکرد، اطلاعات کامل نسبت به قوانین و قدرت تطبیق شرایط با قوانین لازم است.

محمد ناطقی افزود: مواجهه با شکایات بیرونی نیازمند سعه صدر، بصیرت و روانشناسی مواجهه با ارباب رجوع است تا به دور از تنگ نظری و غرض‌ورزی بتوانیم‌ خدمت مورد انتظار را به انجام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه غایت کار ما، حفظ نظام جمهوری اسلامی است، یادآوری کرد: برای بازرسی موثر باید در شئون مختلف و کنار مدیران باشیم و زمینه و شایستگی فعالیت در این حوزه را در خودمان ایجاد کنیم.

نماینده رئیس جمعیت و مدیر دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و مدیرکل هسته مرکزی گزینش جمعیت هلال احمر افزود: اگر بازرسی نقش خودش را به درستی ایفا نکند عملا دیگر بخش‌های نظارتی همکار خود را حذف کرده است درحالی که در زنجیره خدمت حضور واحدهای نظارتی مانند گزینش، رسیدگی به تخلفات، حراست و بازرسی ضروری است.

ناطقی همچنین با تاکید بر اینکه نگرش تیزبینانه و جامع‌گرا و بهنگام با داشتن بصیرت، لازمه کار بازرسی است، اظهار کرد: یک بازرس علاوه بر شناخت قانون و قانونمداری و تماشای راهبرد دیگران باید عرف را هم شناخته و تجزیه و تحلیل و بومی سازی کرده و خروجی متناسب بدهد.

وی افزود: یکی از مشکلات پرونده‌هایی که به هیئت تخلفات ارجاع می‌شود، قضاوت نهایی مسئولان استان‌‌ها است درحالی که مدیران استانی در جایگاه دادگاه تخلفات استان ها نیستند و باید گزارش تطبیقی بدهند‌. تطبیق و تسجیل مدارک و اسناد صرفا در استان انجام می شود و لازم است مدارک تخلفات در هر زمانی همان موقع ارسال شود.

به گفته نماینده رئیس جمعیت و مدیر دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و مدیرکل هسته مرکزی گزینش هلال احمر هلال احمر، غرض ورزی از آسیب‌های رسیدگی به تخلفات است.

ناطقی افزود: برآیند و تحلیل گزارش ها نشان دهنده این است که در بالغ بر ۷۰ درصد تخلفات افراد، فرآیندها و مسائل سازمانی در بروز زمینه‌ها مشهود است. فضای سیستمی ما گاهی باعث بروز تخلفات است و وظیفه پایش و رفع آن با مدیران ارزیابی عملکرد و بازرسی است.