اخبار / ستادی

محتوای آموزشی «نحوه ارائه خدمات داوطلبانه در شرایط عادی و بحران» ارائه می‌شود

رئیس سازمان داوطلبان و معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ضمن تبیین وظایف دو مجموعه در آموزش داوطلبان و کارکنان حوزه داوطلبی جمعیت هلال احمر، در خصوص محتوای آموزشی نحوه ارائه خدمات داوطلبانه در شرایط عادی و بحران توافق کردند.

۳ روز قبل

محتوای آموزشی «نحوه ارائه خدمات داوطلبانه در شرایط عادی و بحران» ارائه می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محمد نصیری در نشست با احمد سلطانی ضمن تاکید بر ضرورت  پروتکل آموزشی داوطلبان، افزود: مهم ترین مولفه در حفظ و نگهداشت و بهره گیری از داوطلبان، مقوله آموزش و ارائه محتواهای  متناسب آموزشی در مدیریت بحران است .

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های متعدد این سازمان با  شمار قابل توجهی از داوطلبان حقوقی از جمله اتاق اصناف، بازرگانی و موسسه های خیریه در خصوص ارائه آموزش های عمومی تخصصی، اظهار کرد: این اقدام در راستای مدیریت بهتر داوطلبان در  بحران و مواقع عادی انجام می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به ماده ۱۰ برنامه پنجساله جمعیت هلال احمر مبنی بر ارتقا نقش خیریه ای جمعیت و نیز استفاده از ظرفیت و کمک های مردم، خیریه ها و سمن ها، برای همکاری در آموزش اعلام آمادگی کرد.

نصیری خاطرنشان کرد: دسترسی به کتاب های آموزشی، ترویجی  و فرهنگی و حتی منابع دراین زمینه بسیار اندک بوده است . همچنین دانشنامه در این موضوعات به میزان کافی موجود نیست که از این پس با همکاری موسسات خیریه و بنگاه های اقتصادی  داوطلب جمعیت هلال احمر می توان با تمرکز بر دانش افزایی، کارهای ترویجی و دانش بنیان، شتاب دهنده های موثری را برای جبران کاستی ها فعال کرد و منابع خوبی را با انجام مطالعات پژوهشی در زمینه مدیریت خیریه ها، نقش موسسات  خیریه، اصناف و بنگاه های اقتصادی در مدیریت بحران، مدیریت محبت (مددکاری اجتماعی) فراهم آورد.

وی در ادامه در خصوص نحوه تعامل و کارکرد نیروهای داوطلب در کنار نیروهای موظف امدادی و مدیریت داوطلبان به ارائه توضیحاتی پرداخت و تصریح کرد: وزارت کشور، جمعیت هلال احمر ، سازمان های  بهزیستی و اوقاف در این موضوع تولی گری می کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تناسب آموزش ها با نیازهای داوطلبان، افزود: رشته های کاربردی جدید در خصوص داوطلبان تعریف و به تصویب می رسند.

احمد سلطانی تصریح کرد: لازمه تولید محتوای آموزشی برای داوطلبان، دارا بودن ویژگی هایی همچون آشنایی و تسلط با داوطلب موسسات مردم نهاد و شاخص نویسی است که سعی داریم در این زمینه با تعامل های بیش تر، شتاب  مضاعفی را برای پیاده سازی ایده های نو و خلاقانه رقم بزنیم.

در این نشست، طرفین در خصوص محتوای آموزشی نحوه ارائه خدمات داوطلبانه در شرایط عادی و بحران و همچنین اعتبار بخشی بیش از گذشته به کارت عضویت داوطلبی جمعیت هلال احمر برای مدیریت بهتر داوطلبان و بهره گیری حداکثری از توان آنها در فعالیت های عام المنفعه توافق کردند.