جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

یکشنبه 22 تیر 1399

برای حفظ سلامت روان و پرهیز از وسواس در همه‌گیری ویروس کرونا چه کار کنیم؟

همه گیری بیماری‌های عفونی مانند همه‌گیری ویروس جدیدکرونا، منجر به افزایش ترس و بلاتکلیفی می‌شود. اخبار مرتبط به ویروس کرونا را را یکبار در روز و از منبع معتبری دنبال کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت‌هلال، برای حفظ سلامت روان و پرهیز از وسواس در همه‌گیری ویروس کرونا باید به برخی نکات توجه داشت.

یادتان باشد:

میزان خطر را از آنچه که هست بیشتر حدس نزنید؛ این بیماری خطرناک است ولی افراد بهبود یافته و یا دارای علائم خفیف بیماری هم زیاد هستند.

«تو تنها نیستی»؛ نگرانی و اضطراب طبیعی است. این شرایط برای همه ما سخت است.

برای مراقبت از خود و خانواده‌یتان کارهای توصیه شده را انجام دهید؛ نه کمتر نه بیشتر.

فکر کردن به اینکه آیا توصیه‌های بهداشتی را درست انجام داده ام یا نه را کنار بگذارید. وقتی به توصیه های گفته شده عمل کردید همان کافی است.

سعی کنید روی موضوع کرونا و نگرانی های آن کمتر تمرکز کنید.

برای خودتان برنامه های روزانه و سرگرم کننده ترتیب دهید.

عدم  قطعیت را بپذیرید و خود را برای احتمال ابتلا آماده کنید و بر تقویت سیستم ایمنی بدن خود متمرکز شوید.

اختلال خواب، اضطراب، ترس از بیماری و یا تمایل به مصرف بیشتر سیگار و الکل بیشتر ما را از پا در می‌آورد.

تلاش برای داشتن خواب به اندازه کافی، مصرف وعده های غذایی منظم، ورزش کردن، ارتباط با دوستان و خانواده و روش های تمرکز و آرام سازی را پیش بگیرید.

به اکنون و اینجا متمرکز شوید، در حال حاضر و اینجا همه چیز برای من مناسب است. 

به آینده فکر نکنید و اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

مراکز درمانی مرتبط را بشناسید تا در صورت نیاز بدانید چه زمانی و از کجا کمک بخواهید.

با اطلاع از برنامه های در دست اقدام مسئولین و متولیان بهداشت در زمینه کنترل شیوع و درمان و سلامت مردم مطمئن شوید دیگرانی  هستند که مراقب سلامتیتان باشند.

با اتکا به یاد خداوند روزهای سخت را پشت سر گذارید.

منبع : راهنمای انجمن علمی روانپزشکی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *