جمعه ٣١ شهريور ١٣٩٦
شماره حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، رفاه، دی، شهر، صادرات، سپه، مسكن و آينده؛ آماده جمع آوری كمک‌های نقدی هموطنان برای مردم مسلمان ميانمار است."
اخبار > مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران: توسعه فرهنگ داوطلبی با بهره گیری از سامانه های دیجیتال سرعت می گیرد
 


  چاپ        ارسال به دوست

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران: توسعه فرهنگ داوطلبی با بهره گیری از سامانه های دیجیتال سرعت می گیرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی با کارکرد اجتماعی رسالت سنگینی را در جامعه برعهده دارد که تحقق کامل اهداف آن  مستلزم توسعه فرهنگ داوطلبی از طریق  بهره گیری ازسامانه های دنیای دیجیتال است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران؛ دکتر مجتبی اکبری در بازدید از جمعیت هلال احمر بخش بندپی شهرستان بابل در جمع معاونین، مدیران ستادی و همچنین کارکنان این شعبه تصریح کرد: برنامه راهبردی ما در جمعیت هلال احمر به منظور توسعه فرهنگ داوطلبی، استفاده از سامانه های دیجیتال و فناوریهای نوین است.

وی افزود: شاخصه مهم بهره گیری از سامانه های دیجیتال، حذف فاصله و تسهیل در دسترسی و امکان برقراری ارتباط در کمترین زمان ممکن با افراد، گروهها و جامعه هدف است. دکتر اکبری، مدیریت در دنیای جدید را مدیریتی مبتنی بر اقدامات نرم افزاری و مغزافزاری توصیف کرد و گفت: دوران مدیریت سخت افزاری گذشته و اینگونه اقدامات کارآیی خود را ازدست داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر اینکه باتداوم نظام سنتی داوطلبی ،اهداف نهایی محقق نخواهد شد گفت: متاسفانه فرهنگ داوطلبی در جامعه ما به صندوق صدقات  منتهی می شود و در چنین شرایطی ما چاره ای جز شفاف سازی و هم افزایی با مردم نداریم که البته این فرآیند ، پروسه ای دشوار و مستلزم اصلاح بخش زیادی از باورهای مردم است.

دکتر اکبری تصریح کرد: یکی از الزامات مهم در راستای توسعه فرهنگ داوطلبی این است که به جای نگاه مادی و محاسبه ارزش اقتصادی فعالیتهای داوطلبی، به جنبه ارزشهای معنوی و میزان مشارکت محوربودن آن توجه نماییم. 

دکتر اکبری گفت: آنچه به یک  فعالیت داوطلبی ارزش می دهد هزینه مادی آن نیست بلکه میزان مشارکت مردمی در آن پروژه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ سازمانی در مجموعه های اداری گفت: واقعیت این است که نهادینه سازی فرهنگ سازمانی با بخشنامه و اقدامات دستوری محقق نخواهد شد بلکه این امر مستلزم حضور مستقیم، گفت و گو و تدوین استراتژی براساس واقعیات ملموس است.

دکتراکبری تعمیق فرهنگ سازمانی را فرآیندی سخت و پیچیده عنوان کرد و گفت: یکی از موثرترین اقدام در تغییر، اصلاح و تعمیق فرهنگ سازمانی، ارتباط مستقیم مدیریت با مجموعه همکاران در واحدهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی ما در مجموعه هلال احمر بر محور توسعه فعالیتهای داوطلبی و ارائه خدمات امداد ونجات به همنوعان و ترویج مهرورزی و صلح در راستای صیانت از کرامت انسانی تمرکز یافته است گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان اجتماعی ،مدل رفتاری خاص خود را دارد که این مدل مبتنی بر ارتباطات انسانی از پایین به بالا است.

دکتر اکبری گفت: مفهوم عملیاتی این مدل این است که ما برای تحقق فرهنگ سازمانی باید با گروههای مختلف اجتماعی مکالمه و مفاهمه داشته باشیم. وی افزود: ارتباطات سازنده و مبتنی بر اصول اخلاقی، نقش انکارناپذیری در توسعه و نهادینه سازی فرهنگ سازمانی دارد. وی هدف نهایی از بازدیدهای شهرستانی خود را بررسی فرصتها و چالشهای شعب جمعیت هلال احمر اعلام کرد و گفت: در این بازدیدها تمامی مسائل شعب با حضور معاونین و مسئولین ذیربط بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می گردد که این امر یکی از اصول مهم نهادینه سازی فرهنگ سازمانی است. 

لازم به ذکر است در پایان سفر یکروزه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به بخش بندپی، طی مراسمی با حضور بخشدار، شهردار و جمعی از مسئولان محلی، پایگاه امدادونجات فیروزجاء افتتاح گردید. این پایگاه به همت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر بخش بندپی شرقی احداث شد.

 


٠٤:٢١ - دوشنبه ٢٦ تير ١٣٩٦    /    عدد : ١٠٠٠٩٢    /    تعداد نمایش : ٢٩٢٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج