جمعه ٢٤ آذر ١٣٩٦
مردم نوعدوست ایران اسلامی برای کمک به هموطنان آسیب دیده از زلزله در استان های غربی کشور به خصوص زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه می توانند از طرق زیر عمل کنند: شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد اغلب بانک ها، 702070(ارزی دلار) 800300 (ارزی یورو) بانک ملی، 1404440(ارزی دلار) بانک ملت و همچنین کد های #112*3*741* به همراه شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان/ تمرکز اصلی جمعیت هلال احمر بر جمع آوری کمک های نقدی است تا بتوان بر اساس نیازهای مردم آسیب دیده اقلام مورد نیاز برای آسیب دیدگان را تهیه و ارسال کرد/ از مردم شریف ایران اسلامی خواهشمندیم جهت حفظ کرامت انسانی از جمع آوری هر گونه مواد فاسد شدنی و مستمعل اجتناب کنند/هموطنان در استان تهران جهت اهدای کمک های غیرنقدی می توانند به آدرس میدان انقلاب خیابان کارگر جنوبی کوچه شهید مهدیزاده جمعیت هلال احمر شهرتهران مراجعه کرده یا با شماره تلفن 66923040 تماس بگیرند
اخبار > ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به بیش از 57 هزار خانوار زلزله زده/ توزیع اقلام امدادی ادامه دارد
 


  چاپ        ارسال به دوست

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه در نشست خبری مطرح کرد:

ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به بیش از 57 هزار خانوار زلزله زده/ توزیع اقلام امدادی ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون ارائه خدمات به ۵۷ هزار خانوار زلزله‌زده کرمانشاه انجام شده افزود: توزیع اقلام بین زلزله‌زدگان را ادامه خواهیم داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمانشاه، محمدرضا امیریان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به زلزله ۷.۳ ریشتری عنوان کرد: زلزله اخیر وسعت زیادی از استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد، این زلزله طی ۱۲۰ سال اخیر در کرمانشاه و طی ۵۰ سال اخیر در کشور از نظر بزرگی بی‌سابقه بود، شاخصه دوم این زلزله وسعت زیاد آن و درگیری هشت شهرستان و بیش از ۱۹۰۰ روستا بود.
وی افزود: بزرگی این زلزله باعث شد تا نیمی از استان و ۴۲۰ هزار نفر جمعیت را تحت تاثیر قرار دهد، همچنین به علت بالا بودن شدت زلزله پیش‌بینی می‌شد حدود شش تا هفت هزار نفر تلفات جانی را به همراه داشته باشد اما خوشبختانه تلفات آن پایین تر از حد تصور بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع این زلزله در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شب، یادآوری کرد: این امر باعث شد ما هشت ساعت ارزیابی اولیه‌ برای ارائه خدمات را در تاریکی شب و شرایطی که برق قطع بود انجام دهیم که کاری بسیار دشوار بود.
وی افزود: هلال احمر در زمان بحران مسئول انجام سه وظیفه نجات، اسکان اضطراری و تامین اقلام زیستی برای افراد است که چون این افراد معمولا دچار آسیب‌های روحی شدید هستند، کار ارائه خدمات به آنها با دشواری همراه است.
امیریان با بیان اینکه ارائه همه این خدمات با مجموعه ۲۰۰ نفری پرسنل هلال احمر استان آن هم برای این وسعت از تخریب زلزله میسر نبود، تاکید کرد: بار اصلی کار بر دوش حدود ۸۰۰ نفر امدادگر و داوطلبانی بود که هیچ رابطه استخدامی با هلال احمر ندارند و فقط با نیت انسان دوستانه پای کار هستند.
وی گفت: علاوه بر این ۸۰۰ نفر حدود ۱۴۰۰ نفر نیرو نیز از ۲۵ استان دیگر پای کار آمدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاه های خدمت رسان با همکاری یکدیگر برای کمک به زلزله زدگان کمک کردند، تصریح کرد: در همان روزهای اول هلال احمر با کمک سایر دستگاه‌ها در نجات و انتقال هفت هزار زخمی و آسیب دیده پای کار بوده و تیم سگ‌های زنده یاب ما توانستند شش نفر زنده و ۱۵ جسد را از زیر آوارها بیرون بکشند.
وی عنوان کرد: علی رغم همه تلاش نیروهای هلال احمر به دلیل وسعت مشکلات، بنا به دستور ستاد مدیریت بحران نیروهای ارتش، سپاه و بسیج هم پای کار آمدند و توزیع اقلام در شهر را ارتش و روستا را سپاه بر عهده گرفت تا امنیت توزیع اقلام نیز تامین شود.
امیریان با اشاره به اینکه هلال احمر به دنبال کسب شهرت در راستای خدمت رسانی نیست، افزود: تمام دغدغه ما فارغ از اینکه چه کسی کار را انجام می‌دهد این بود که خدمات در اولین فرصت به دست زلزله زدگان برسد، اما به هر حال کمی و کاستی‌هایی هم به دلیل بعد وسیع آسیب وجود داشت.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه همه اقلام امدادی در اختیار سپاه و ارتش قرار می‌گرفت و سپس بین مردم توزیع می‌شد، ما هم هر روز اقلام اساسی به تعداد زیاد در اختیار این نهادها قرار می‌دادیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار کرد: البته با گذشت حدود یک هفته از بحران دوباره امور به خود هلال احمر سپرده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در روزهای اول میزان درخواست کمک زیاد بود و از همه هشت شهر آسیب دیده درخواست کمک داشتیم، افزود: اگر قرار بود همه نیازهای مردم را که برخی بخاطر نگرانی به داخل خانه‌های خود نمی‌رفتند پوشش دهیم باید یک میلیون چادر بین مردم استان توزیع می‌کردیم.
وی بیان کرد: در این مدت حدود ۸۴ هزار تخته چادر توزیع کردیم که متناسب با جمعیت ۵۷ هزار نفر خانواری که در چادر زندگی می‌کنند رقم خوبی بود، زیرا در تجارب گذشته مثلا برای زلزله بم که ۴۰ هزار نفر بی خانمان شدند بیش از ۱۲۰ هزار تخته چادر توزیع شد که عرضه بیش از اندازه در چنین شرایطی طبیعی است.
امیریان با تاکید بر اینکه هنوز توزیع چادر در برخی از شهرستان‌ها به اندازه چند صد تخته در روز ادامه دارد، افزود: خانوارهایی که در ارزیابی مشخص شده منازل آنها قابل سکونت نیست هنوز هم چادر دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در خصوص توزیع سایر اقلام امدادی علاوه بر ۸۴ هزار و ۳۵۰ تخته چادر، ۲۴۰ هزار تخته پتو، ۱۵۱ تن برنج، ۶۶۵ هزار کنسرو، ۴۲ هزار و ۴۰۰ چراغ والور، ۵۶ هزار تخته موکت، ۳۳ هزار ست ظروف، ۵۸ هزار گالون آب، ۸۶ هزار ثوب البسه، ۲۶۸ تن نایلون پوششی، ۲۰ هزار هیتر برقی و ... توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در خصوص وضعیت کنونی مناطق زلزله زده نیز عنوان کرد: اکنون ۵۷ هزار خانواده زلزله زده در چادر زندگی می‌کنند که هلال احمر برای همه این تعداد دفترچه صادر کرده و توزیع اقلام اساسی را برای آنها انجام می‌دهد.
وی اشاره کرد: اکنون ۵۱ هزار و ۵۶۰ بسته غذایی یک ماهه، ۴۱ هزار و ۲۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۲۶ هزار و ۴۴۱ بسته بهداشتی نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است.

امیریان با بیان اینکه بر اساس قانون توزیع اقلام باید بین ۴۵ روز تا دو ماه ادامه داشته باشد، تاکید کرد: نباید توزیع کمک‌ها را آنقدر ادامه دهیم که اقتصاد منطقه به رکود کشیده شود و مغازه‌ها از رونق بیفتد، بلکه باید اجازه دهیم مردم زودتر به زندگی عادی خود بازگردند.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود توزیع کمک‌ها را تا توزیع تمامی اقلامی که در انبارها داریم ادامه خواهیم داد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به کمک‌های جمع شده در  حساب هلال احمر گفت نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد تومان آن مربوط به دو روز اول بوده، این میزان کمک نقدی جمع شده بیانگر اعتماد مردم به هلال احمر است.
امیریان اظهار کرد: میزان کمک‌های غیرنقدی هم آنقدر زیاد بود که در ۲۰ انبار دپو داشتیم و از سایر استان‌ها هم خواهش کردیم که کمک‌ها را فعلا در انبارهای خود نگه دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید به شیوه‌ای این کمک‌ها خصوصا کمک‌های مردمی کانالیزه می‌شد، ادامه داد: توزیع شخصی کمک‌ها گاهی باعث می‌شود توزیع با پوشش مناسب صورت نگیرد و یا منطقه از نوع خاصی از اقلام اشباع شود که نتیجه آن خرید و فروش برخی از اقلام آن هم با قیمت پایین است، همچنین کمک‌های مردم در این زلزله هم بسیار قابل توجه بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: در خصوص سایر خدمات جانبی هلال احمر در زلزله اخیر بیمارستان صحرایی هلال احمر نخسین بیمارستانی بود که در منطقه برپا شد و فقط در روزهای اول نزدیک به هشت هزار نفر در آن خدمات دریافت کردند،همچنین این بیمارستان هنوز هم برپا است و تاکنون به ۱۸ هزار و ۹۷۴ نفر ارائه خدمات داشته است.
وی با تاکبد بر حضور موثر اعضای جوانانبر زلزله کرمانشاه بیان کرد: حضور تیم‌های سحر برای حمایت‌های روانی از خانوارهای آسیب دیده، زنان و کودکان هم خبر داد که متشکل از ۴۰ تیم از ۱۹ استان کشور و ۵۶۰ روانشناس بوده و این تیم‌ها به حدود ۹۸ هزار نفر ارائه خدمات داشتند.
امیریان در پایان به اطلاع‌رسانی هلال احمر در روزهای زلزله و بحران اشاره و خاطر نشان کرد: بنا بر تصمیمی که در جلسه مدیریت بحران گرفته شد ترجیح دادیم همه اطلاع رسانی‌ها از کانال واحد مدیریت بحران انجام شود.

 


١٢:٣١ - پنج شنبه ١٦ آذر ١٣٩٦    /    عدد : ١٠٣٤٨٠    /    تعداد نمایش : ١٦٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج