چهارشنبه ٢٨ شهريور ١٣٩٧
هموطنان می توانند نسبت به واریز وجوه نقدی خود (به نفع مردم استان سیستان و بلوچستان) به شماره حساب 66666 نزد بانک های ملت، صادرات، رفاه، سپه، کشاورزی، مهر ایران، دی، پارسیان و پست بانک اقدام کنند. همچنین شماره کارت های 6104337580000378 و 5892101231510872 و 5029387010011879 به ترتیب نزد بانک های ملت، سپه، دی و همچنین سامانه USSD بر روی تلفن های همراه به آدرس «#5151*733*» جهت واریز وجوه کمک های مردمی بابت برنامه های امدادرسانی و بحران خشکسالی استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است. مردم ایران می‌توانند با ارسال عدد 4 به شماره 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب‌دیدگان از خشکسالی در نواحی جنوب شرق کشور کنند.
اخبار > اجرای مرحله هشتم طرح ملی خادم در استان مازندران
 


  چاپ        ارسال به دوست

اجرای مرحله هشتم طرح ملی خادم در استان مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به پایان مرحله هشتم اجرای طرح خادم در این استان، از مراجعه تیمهای آموزشی این طرح ملی به منازل 10 هزار و 217خانوار مازندرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران؛ دکتر مجتبی اکبری گفت: در راستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) تا کنون 8 مرحله با موفقیت در استان اجرا شد که تیمهای داوطلب خادم با مراجعه به منازل ده هزار و 217خانواده در شهرهای مختلف استان  به ارائه آموزشهای امدادی پرداختند.

وی با اشاره به فعالیت 195 تیم داوطلب خادم در مرحله هشتم افزود: موضوع ارائه شده در مرحله هشتم «برنامه ارتباطی خانواده در شرایط اضطراری» بوده است. دکتراکبری  با اشاره به اینکه هر مرحله طرح خادم با موضوع خاصی اجرا می شود، گفت: طرح ملی «خـانواده آماده در مـخاطرات» یا جنبش «خادم»، یک تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، برای اینکه بتوانند در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند. وی افزود: برای افزایش تاب آوری جامعه که همان تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات است، ارائه آموزش های همگانی مؤثر ضروری است.

دکتر اکبری گفت: شعار محوری و اختصاصی ما هم در استان مازندران «من خانواده ام را دوست دارم» است و در قالب این طرح که هم اکنون در مناطق مختلف استان در دست اجراست رابطین و داوطلبان خادم آموزش دیده و مجرب جمعیت هلال احمر به منازل شهروندان مراجعه نموده و اطلاعات تدوین شده امدادی را در قالب بسته آموزشی کوتاه مدت و فشرده به اعضای خانوار ارائه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مراجعه به در منازل خانوارها توسط داوطلبان و امدادگران هلال احمر در12 مرحله انجام می شود و در هر مرحله آموزش های کوتاه و سرپایی با موضوع خود امدادی و دگر امدادی به مدت 5 تا 10 دقیقه  ارائه می شود.

دکتر اکبری گفت: آنچه مهم است همکاری و تعامل شهروندان با عوامل جمعیت هلال احمر که در واقع تسهیل گران این فرآیند ملی و مهم هستند، شرط موثر موفقیت این برنامه است و از تمامی خانواده ها می خواهیم با نیروهای جمعیت هلال احمر استان همکاری کنند.


١٤:٠٩ - سه شنبه ٧ آذر ١٣٩٦    /    عدد : ١٠٣٢٩٣    /    تعداد نمایش : ١٤١٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج