برگزاری جلسه مشترک معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی و سازمان امدادونجات:

تدوین آئین نامه اداری-استخدامی مستقل هلال احمر/ راه‌اندازی سامانه جامع نرم افزاری سازمان امدادونجات

جلسه مشترک معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر و سازمان امدادونجات این جمعیت ظهر امروز 4 آذرماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر مهراب شریفی سده ظهر امروز در جلسه مشترک با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تاکید رئیس جمعیت هلال احمر رعایت مر قانون است، گفت: بنابراین پول باید جای درست هزینه شود. شخصا به عدالت و ضایع نشدن حق افراد بسیار معتقد هستم که امکان ندارد کسی مراجعه کند و پیگیر مشکل او نشوم.

وی افزود: چهار وظیفه مسجل از ما درخواست شده بود، تغییر ساختار، آماده‌سازی آئین نامه اداری-استخدامی مستقل، حوزه معماری و فناوری که به سرعت در دستور کار قرار گرفت و اکنون با تلاش همکارانمان، جمعیت هلال‌احمر پس از ۸۰ سال قدمت دارای آئین نامه اداری-استخدامی مستقل شده است.

به گفته معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر، متاسفانه فرآیند سازماندهی شده و ساختاری که مبتنی بر روابط نباشد پیش از این نبوده است، براساس بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که ساختار جمعیت باید مبتنی بر وظیفه و هدف باشد.

وی درباره پرداخت حقوق پرسنل جمعیت هلال احمر، گفت: این جمعیت حقوق کارکنان خود را از درآمد اختصاصی‌اش پرداخت می‌کند؛ بنابراین باید بدانیم که درآمد اختصاصی جمعیت هلال‌احمر توان پرداخت حقوق ۲۰ هزار نیروی انسانی را ندارد. ارتقا بدنه کارشناسی جمعیت را با ایجاد زمینه شکوفایی و رشد کارکنان باید تقویت کنیم

شریفی سده با اشاره به پرداخت وام به کارکنان و مدیران جمعیت هلال احمر، گفت: یکی از مسائل مهم ارائه وام به کارکنان بود که لیست گیرندگان وام بررسی و تا جایی که امکان داشت اسم مدیران از آن حذف شد.

وی به ارتقای ارائه خدمات بیمه تکمیلی برای کارکنان و امدادگران اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه ارائه خدمات بیمه تکمیلی، طبق برآورد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد به نفع جمعیت شده است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به نرم‌افزارهای متعدد اعتقادی نداریم؛ چراکه هرکسی می‌توانسته نرم‌افزاری تعریف کرده و به جمعیت فروخته باشد.

راه‌اندازی سامانه جامع نرم افزاری در سازمان امدادونجات پیش از پایان سال

در ادامه این جلسه مهدی ولی‌پور گفت: مشکلات اجرایی موجود در سازمان امدادونجات بسیار زیاد است که از جمله آنها موضوعات مربوط به بحث نرم افزارها و سامانه های مورد نیاز در انبارها، لجستیک،  توزیع اقلام امدادی، فراخوانها، امدادگران و نجاتگران، تجهیزات است و انتظار می رود براساس تاکید رئیس جمعیت تا پیش از پایان سال تهیه و راه اندازی شوند.

وی افزود: بحث کیفی سازی نیروهای انسانی هم باید در دستور کار قرار بگیرد که با آموزش های تخصصی تا می‌توانیم عملکرد نیروهای انسانی را ارتقا دهیم.
رئیس سازمان امداد و نجات درباره مرکز امداد هوایی گفت:این مرکز به لحاظ منابع ساختاری و نیروی انسانی دچار مشکل عمده بوده و نیازمند جذب نیروی متخصص است.مرکز کنترل هماهنگی و فرماندهی عملیات هم به لحاظ فیزیکی ساختار مناسبی نداشته و در حد انتظار سازمان نیست.
به گفته وی،در حال حاضر هم ۴۸۰ مجموعه انبار امدادی در کشور داریم که فقط ۱۸۰ نفر انباردار در این انبارها مستقر هستند و ۳۰۰ نفر کمبود نیروی انباردار وجود دارد.
ولی پور تاکید کرد: عمر خودروهای امدادی به دلیل عدم برخورداری از راننده به حدود ۲ سال رسیده است یعنی هر خودرو بعد از دو سال کار کردن با مشکل عمده مواجه می‌شود و با هزینه‌های موجود به صورت میانگین حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه حفظ و نگهداری و تعمیر آنهاست.در حدود ۵۲۰۰ دستگاه خودروی جمعیت در کشور نیازمند هم منابع مالی و هم منابع انسانی برای حفظ و نگهداری بهینه است.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات امدادگران و نجاتگران داوطلب در زمینه های جذب، بیمه، رفاه، اموزش، تجهیز در حال پیگیری و کاهش چالشهاست ولی همه این موارد نیازمند عزم جدی و تامین اعتبارات و منابع انسانی مورد نیاز است.

تعیین تکلیف وام امدادگران

رسول راشکی مدیرکل رفاه و امور عمومی جمعیت هلال احمر هم در این جلسه درباره پرداخت وام به امدادگران، گفت: موضوع وام امدادگران در دست بررسی است که منتظر اعلام اسامی از سوی سازمان امدادونجات هستیم تا ساز و کار ارائه وام به امدادگران را فراهم کنیم.

سمیه زرچینی
تهیه کننده:

سمیه زرچینی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *