امروز سه شنبه  ۳۱ تير ۱۴۰۴

تقویت تیم‌های مشاوره هلال‌احمر در راستای توسعه حمایت روانی از شهروندان

دوره آموزشی توجیهی رعایت پروتکل مشاوره تلفنی ویژه کارشناسان بهداشت روان تیم‌های تخصصی جمعیت هلال‌احمر، ۲۹ تیر ۱۴۰۴ به صورت آنلاین برگزار شد. این دوره با هدف ارتقای کیفیت پاسخ‌گویی روانی - اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق سامانه ۴۰۳۰ طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال‌احمر از برگزاری دوره آموزشی توجیهی «رعایت پروتکل مشاوره تلفنی در شرایط اضطراری» برای کارشناسان بهداشت روان تیم‌های تخصصی این جمعیت خبر داد.  این دوره روز ۲۹ تیر ۱۴۰۴ به صورت وبینار آنلاین و با حضور کارشناسان منتخب از سراسر کشور برگزار شد. محور اصلی آموزش‌ها، نحوه ارائه خدمات مشاوره‌ای استاندارد و اصول‌مند از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در مواقع بحران است.
او با تأکید بر اهمیت یکپارچه‌سازی خدمات روانی - اجتماعی در شرایط بحرانی، افزود: «این دوره با هدف ارتقای سطح توانمندی تیم‌های روان‌پزشکی جمعیت در مواجهه با بحران‌های روانی ناشی از حوادث طبیعی، بلایای انسانی و سایر شرایط اضطراری طراحی شده است.»
مدیرکل بهداشت و درمان اضطراری جمعیت همچنین اعلام کرد: «ارائه خدمات مشاوره‌ای سریع، دقیق و هماهنگ در خط مقدم بحران‌ها نیازمند آموزش‌های تخصصی و به‌روز است و این دوره گامی مهم در جهت توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی فعال در سامانه ۴۰۳۰ به شمار می‌رود.»
جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از تیم‌های تخصصی روان‌پزشکی و روان‌شناسی، همواره تلاش کرده است تا در کنار کمک‌های امدادی، مداخلات روانی و حمایت‌های اجتماعی را نیز به صورت هدفمند ارائه دهد.

0
/
۱۴۰۴/۰۴/۳۱- ۱۱:۵۵
/
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
لینک کوتاه